Sve što ste želeli da znate: Da, trudna sam sa 40!





A, koliko godina imate?
Poslednjih dana je to pitanje koje mi je najviše puta postavljeno ( ili ne postavljeno), ali se podrazumeva kad god prošetam gradom sa svojim odraslim sinovima i predporodiljskim stomakom.
Četrdeset i prva, i ne, nije mi se omaklo!
Roditelji koji se odluče na treće dete u zrelim godinama će u virtuelnom svetu naći razna mišljenja, obično će to biti hvalospevi na račun njihove “hrabrosti”, ali u realnosti će biti izloženi tipično balkanskom sindromu “sramote”:  zar u tim godinama?!
S obzirom da sam, u ovom slučaju, merodavna da povučem paralele i komentarišem, evo nekoliko primera bizarnih pojava s kojima se suočavam.

OMAKLO TI SE???
Ovo je najčešće pitanje koje mi je do sada postavljano. Koliko žena mora biti neinformisana da joj se “omakne” u današnje doba?  Svaka trudnoća podrazumeva kontrolu, a u ovom slučaju, planirana trudnoća se planira u smislu da je pametno obaviti sve lekarske preglede pre nego odlučite na takav korak.

MORA DA TI JE TEŠKO U “TIM” GODINAMA NOSITI “TAJ” STOMAK!
Takav zaključak mi obavezno izvale žene koje su mlađe od mene 10-15 godina i imaju po 30-40 kila više od mene, iako sam ja pred porodom, a njima je to uobičajeno stanje. Obično dobijem želju da im odgovorim da mi je jako teško, jer, evo,  ima već nekoliko meseci kako ne mogu napraviti sklekova koliko imam godina, ni trbušnjaka koliko imam kila. Da, prvi put u životu imam trudničke pegice po licu i opasno me muče hemoroidi. Ali, kad bolje razmislim, mučili su me i u prvoj trudnoći!
No, kad bih takvoj dami pomenula njen stomak, optužila bi me za diskriminaciju, čvrsto ubeđena da su njene godine prednost i pored trutovske kondicije u kojoj se nalazi.

ŠTA TI BI? DECA SU TI ODRASLA , REŠILA SI SE OBAVEZA I SAD ĆEŠ IH PONOVO IMATI!
E, ovaj komentar govori najviše o ljudima koji ga upućuju. Vama su deca samo obaveza koju imate ili nemate? Moj pogled na dete je sve, samo ne obaveza koju imam ili nemam. Komentari ovakvog tipa mi najviše idu na živce, jer se obavezno razočaram u ljude koji sui h uputili. Da sam na decu gledala isključivo kao na obavezu, ne bih imala ni jedno. I šta znači to “ rešila si se obaveze”? Da mi sinovi više nisu sinovi zato što su prerasli pelene i postaju svoji ljudi?  

JOJ, PA NEĆEŠ MOĆI SPAVATI OD BEBE!
To bi mi veoma smetalo da ne smatram kako je idiotski provoditi pola dana razvlačeći se po krevetu. Ako je cilj prespavati život, nemam ništa protiv da budem uskraćena za ovu mogućnost.

USKORO ĆEŠ BITI BAKA, A TI…
Uau! Ne mogu dočekati! Nadam se da ću imati dovoljno vremena da izgradim vrtić u dvorištu za svu našu decu. Konačno ću imati razlog da postavim tobogan nasred cvetnjaka, i peščanik, i ljuljaške…  Kupiću i veliki trpezarijski sto za nedeljni ručak… Koliko će mi stolica trebati?
 Seća li se neko da je do nedavno bilo normalno imati više od dvoje dece i da su žene rađale dok su za to bile sposobne?

DAUNOV SINDROM…?
Trudnoća u zrelim godinama podrazumeva duplo više lekarskih pregleda. Problematična trudnoća se dešava bilo kada, a statistički gledano, dve trećine dece s Daunovim sindromom rađaju mlađe žene. Obično se tu postavlja i pitanje invazivnih  metoda analiza  kao što je amnicenteza. Ono što većina žena ne shvata jeste da svako ima pravo da odbije takve analize. Lekarska obaveza je da vam predlože, a na vama je odluka. Ja sam odbila amnicentezu i to je moje pravo.  Politika svake države je da je jeftinije obaviti prevremeni porod, nego da se rodi bolesno dete, ali ja ne nameravam biti predmet bilo čije politike. Uopšteno gledano, ovaj cirkus koji se događa oko trudnica, ničim ne mogu opravdati.  Po današnjih  dešavanjima, trudnoća više podseća na magisterij nego na prirodnu pojavu. Ne znam da li bi svim bićima na planeti trebale škole za trudnoću i rađanje, ali znam da se sve pretvorilo u klasičnu otimačinu para.

DECA SE STIDE STARIJIH RODITELJA
Još jedna u nizu pogrešnih pretpostavki da takvo ponašanje ima veze s godinama. Videla sam mnogo primera kada se deca stide i beže od svojih mlađahnih roditelja. Nije vam palo na pamet da to ima veze s odgojem i roditeljskim stavom? Lično, uvek sam imala suprotan problem. Kada sa svojom decom izgradite prijateljske relacije, onda ste često osuđeni na slušanje problema koji su vama smešni, a njima neobično važni!

VELIKA RAZLIKA U GODINAMA MEĐU DECOM
Zapravo, ako imate dobro izgrađen odnos sa svojom decom, oni vam mogu biti veća moralna podrška nego što ste to mogli očekivati. Ni u najluđim snovima nisam mogla zamisliti da traženje minijaturne rokerice za bebe može biti porodična aktivnost!

DECA KOŠTAJU...
Kao i hrana, piće, garderoba, letovanje... Sve se može izmeriti novcem. Koliko košta dečiji osmeh? Da li je porod skuplji od letovanja?  Čini mi se da je ovde reč o postavljenim prioritetima. Obrazovanje deteta košta koliko i skup auto. Da li više želite skup auto od deteta?

Zapravo, nikada nisam mislila da ću u životu biti toliki srećković i steći to bogatstvo u obliku moja tri sina!
A, za one, koji se i dalje pitaju šta mi bi, mogu reći samo da žalim što, ipak, nemam vremena da postanem majka Jugovića. 

Comments

Helena said…
Mene je moja rodila malo mladja, sa 35 pa ni njoj ni meni nista ne fali ^^ <3 za bebu i svekrvu
Unknown said…
Svaka čast! Prva smisaona priča u posljednjem dugom nizu godina. Želim vam svu sreću! imate sivna 2 sina, i ne sumnjam da će i treći biti jednako voljem i pažen. Samo će sad imati ljubav od vas četvoro, ne samo od roditelja. Velika razlika među djecom?? pa sad i odrasla braća mogu da pričuvaju bebu, pomognu ako je u problemu, pričaju o curama... Mislim da vam može biti samo lakše. Da više takvih ljudi kao što ste vi pravi djecu, a ne ostali mediokriteti koji su upućivali komentare, bilo bi nam svima mnooogo bolje! Ostaje mi samo da poželim mnogo ljubavi, sreće, smijeha i lijepih trenutaka. To je ionako jedino što se računa!
Draga Helenice, tebe je majka rodila na moju sreću :-))
Miona, hvala na lepim rečima!
Ja sam srećan i bogat čovek sa svojim sinovima i oni su mi snaga i podrška i uopšte ne sumnjam da će tako i ostati. Ljubav, sreća, smeh i lepi trenuci su jedino što me iskreno raduje... Ja sam stekla svoje blago, nadam se da tebe još veće blago čeka!

Popular Posts